Jak se dělá komiks?
Hrdina
Nejdůležitější částí komiksu je hlavní postava, která bude posouvat děj dopředu. Je třeba si vymyslet zajímavý charakter k té postavě, jaké má vlastnosti či nějaké slabiny. Tato postava musí mít nějaké výrazné rysy, aby si jí čtenáři dobře zapamatovali. Postava by se měla během vyprávění vyvíjet, obzvlášť pokud jde o delší příběh. Další důvodem, proč vytvořit hlavní hrdinu je ten, že lidé si to začnou číst, protože se jim zalíbí ta hlavní postava, ať je to vzhledem nebo povahou. Je třeba si čtenáře něčím upoutat.
Parťák
Dalším bodem je si vymyslet k té hlavní postavě parťáka. Příběh se vypráví daleko mnohem líp a bude to o dost zajímavější. Můžou si mezi sebou popovídat o dané situaci. Příběh bude daleko přirozenější a reálnější. Také je třeba vymyslet jaký budou mít mezi sebou vztah. Je celá řada možností – sourozenecký, manželský, nepřátelský, rodinný nebo třeba typický kamarádský vztah.
Více parťáků
Také se obvykle stává, že parťáků může být víc, 3 maximálně 9 a ty by měli mít taky nějaká pravidla. Proč maximálně devět? Protože více postav už si nezapamatujeme. Pokud chcete udělat týmovku, je třeba se zamyslet jaké ty postavy by měly být. Důležité jsou 4 základní charaktery všech týmovek, teda většiny. Leader (vedoucí představitel čili hlavní hrdina), vtipálek, drzoun a nějaký ženský prvek. Třeba fantastická čtyřka, želvy ninja, rychlá rota nebo čtyřlístek.
Prostředí
Dalším bodem je prostředí, kde a v jakém období se děj bude odehrávat, zda vytvoříme reálný nebo fiktivní svět. K promyšlení prostředí vás často dožene i do historie, kdy je třeba promyslet, kde žijí, jakou mají kulturu, architekturu, jak se budou oblékat, nebo jak budou vypadat jejich zbraně. Také i nějakou přibližnou historii. Tohle všechno se musí promyslet a vytvořit.
Příběh
Až budete mít postavy a prostředí, můžete rozehrát spoustu příběhů, který daný seriál právě potřebuje. Každý příběh potřebuje zápletku, aby se děj posouval vpřed. Je to základ vyprávění, je to odpověď na otázku “proč” postavy dělají to, co dělají. Zápletkou může být cokoliv, od vybírání poštovní schránky až po záchranu vesmíru.
Styl
Rozhodněte se, jakým stylem se bude kreslit. Experimentovat různé styly, než se najde ten, který přirozeně půjde nejlépe od ruky, a který se bude líbit. Zvolte takový styl, který bude ladit s tématem příběhu i s představou, kterou máte v hlavě. Drama většinou vyžaduje detailnější vizuální styl než komedie. Existují pochopitelně výjimky, tak jako u každého pravidla, když přijde na kreativní tvoření.
Formát
Neplatí pro to žádné konvence, nicméně zpravidla se komiksy vyskytují ve třech typech: Jeden rámeček, "strip", a stránka (komiksová knížka). Experimentujte s různými formáty, než najdete takový, který se nejlépe hodí pro váš příběh, postavy a prostředí.
Komiksový scénář
Scénář je jednoduchý a přehledný. Jde o přípravu, než se pustíte do podrobnější kresby. Jeho délka a podrobnost bude záviset na délce a stylu vašeho komiksu. Pro jeden rámeček postačí jedna či dvě věty. Bez ohledu na délku si však scénář napište, pomůže vám to posoudit, zda je příběh čtivý. Dávejte pozor na to, aby dialog rámečku nedominoval. Komiks je vizuální médium, většina akcí a jejich významů by se mělo uskutečňovat prostřednictvím kresby. Nedopusťte, aby text zastínil obrázek. Promyslete si, jak budou do rámečku umístěny postavy, kde se odehrává akce a jak budou nakresleny dialogy. Až budete mít nakresleny skicy rámečků, můžete je mezi sebou volně proházet nebo je ještě upravit, aby příběh vyzněl lépe. Pohrajte si s velikostí a tvarem rámečků, aby byl komiks dobře čitelný.
Způsoby textu
Kromě dialogů jej můžete využít i jinak. Například: Bubliny s myšlenkami hrdiny. Boxy, které vypravěči umožní popsat scénu nebo určité aspekty příběhu. Citoslovci můžete popsat i zvuk. Vykřičníky a otazníky se mohou objevit i mimo klasické dialogové bubliny a dodat scéně důraz.
Zpracování finální stránky na papíře
Nejprve se označí rámečky pravítkem, do rámečků přidáme obsah. Kreslete lehkými tahy tužkou, abyste mohli gumovat a opravovat. Pokračujte, dokud nebudete mít předlohu pro konečné tahy perem. Nechte si dostatek místa na dialogy. Nakreslete čistou kresbu, většina autorů komiksů překrývá tužku inkoustem nebo fixem.
Zpracování na počítači
Jakmile náčrty budou hotovy, můžete skenovat do počítače, kde finálně upravíte a vybarvíte. Také si tam do editoru přidáte bubliny s vhodným textem na čtení.
Publikování
Na závěr přijde publikování vašeho hotového komiksu, třeba na vlastních stránkách, nebo do firmy na výrobu komiksu, či třeba internetové stránky s komiksy.
Zdroje:
https://www.wikihow.cz/Jak-nakreslit-komiks
https://www.youtube.com/watch?v=_EYF5e4gLxE&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=18AcfJ9SLTk